در فصل پرورشی جاری تعداد مزارع پرورش میگو در خوزستان نسبت به سال قبل حدود 25 درصد رشد داشته و پیش بینی می‌شود امسال 40 مزرعه فعال شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران آبادان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به آغاز فصل پرورش میگو در استان، اظهار کرد: در فصل پرورش سال 94 میگو اولین محموله پست لارو تولیدی مراکز تکثیر میگو استان در اواخر اردیبهشت‌ در یکی از مزارع پرورش میگو سایت چوئبده آبادان، ذخیره سازی شد.

مکی نیا خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد پنج مرکز تکثیر میگو در سایت چوئبده فعال بوده که پیش بینی می‌شود بیش از 150 میلیون پست لارو مورد نیاز مزارع پرورش استان را تامین کنند.

وی افزود: برای اولین بار در مراکز تکثیر میگو استان یک دامپزشک به عنوان کار‌شناس بهداشتی به کار گرفته شده است و به زودی در مزارع پرورش میگو نیز یک نفر دامپزشک به عنوان کار‌شناس بهداشتی معرفی خواهد شد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی خوزستان: عملیات نظارت بر آماده سازی، پایش و مراقبت بیماری‌ها، کنترل بهداشتی و صدور گواهی سلامت پست لارو میگو توسط دامپزشکی استان همچون سال‌های گذشته در سطح مراکز تکثیر و پرورش میگو انجام می‌شود.

 مکی نیا:در پایان ابرازامیدواری کرد در سال جاری با رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های دامپزشکی پرورش دهندگان تولید خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/گ



برچسب ها: آبادان ، میگو ، مزارع ، پرورش ، ابزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.